jum jadi kawan,,,

Thursday, August 19, 2010

sila berusaha dan jadi rajin!!!

hai and assalamualaikum...

haha. masih sempat lagi saya meng update ini blog ye? padahal next week will be a busy week ever(i guess). seriously. sangat busy okay. bila saya tatap balik planner saya, the whole week penuh dengan quizzes, tests and discussions. sangat scary okay. from now on pun saya tak start belajar lagi. sedang ambil mood yang entah bila akan kunjung jelma. haha. bila dah last minute, mula la saya akan menggelabah tak tentu hal. biasa la. itu dah menjadi habit students yang malas macam saya okay. (sorry to say la my dear friends).


actually, saya tak tahu nak start dengan apa dulu. bila saya pegang buku ni, saya teringat buku tu. bila saya pegang buku tu, buku ni lak panggil2 saya. aish. saya dah tak tahu. tapi saya dah decide yang saya nak start dengan membaca dulu sebab if saya tak baca balik semua benda yang saya belajar, i cant answer the questions. huhu. biasa la. manusia mudah lupa if tak selalu buat revision. saya sangat takut if saya tak sempat nak cover all the topics. nanti macam mana saya nak jawab those quizzes and tests?? saya memang kena struggle and work hard. and also study smart if nak success. semester ni dah la sangat tough bagi saya.


tadi masa class company accounting, madam noraini ade tunjuk something yang dah bagi saya motivation yang sangat mendalam. dia tunjuk 1 result seorang student dia yang dah grad dengan success and jayanya. every semester dia dapat dean's list. and banyak semester jugak la dia dapat 4.0 gpa. sangat la pandai that guy. last cgpa dia 3.918. dia 1st student accounting yang dapat award. aish. saya sangat la jauh dengan guy tu. macam mana la saya nak jadi macam dia. tapi mesti mak dia bangga dengan dia. ada anak yang pandai sangat2. huhu.


ok la. saya dah semakin takut untuk grad. cgpa saya sekarang pun dah nak teruk. salah step je dah boleh masuk zon bahaya. so, saya kena kejar balik apa yang saya dah missed. jum la tengok apa yang saya ade next week...

1) monday-free
2) tuesday- 2nd quiz and tutorial for company accounting, 8.30pm
3) wednesday- midterm fiqh for economist 3, 8.30am time class. 2nd quiz business finance, 1.00pm.
4) thursday- free
5) friday- midterm decision science, 9.00am. midterm organizational behavior, 8.30pm.


harap2 la saya dapat study and score dengan baik semua subjek ni. amin...


ok la. saya nak kena start belajar. nanti akan update lagi.


love you all!!!

2 comments:

  1. hahaha..selamat study!! aku pun konpius nie..bnyk sgt mende nk kne study loh...

    ReplyDelete
  2. umm...selamat study gk...if ade ms kite blajar CA sm2 ngn ina...ari isnin ke...after klas kul 3.30 kot...

    ReplyDelete

ha.. sila tinggalkan komen anda.