jum jadi kawan,,,

Wednesday, April 6, 2011

;shopping;

assalamualaikum to all readers yang di sayangi.

yeay, update lagi!! haha. gila banyak masa kau ira. padahal baca buku tak habis lagi. bermalas-malasan ketika study. so, macam ni la jadinya. duk kejap online. pastu baca buku 5 minit, tidur. aish. apa nak jadi la. sekarang sempat lagi update blog. masalah problem ni. ok, seperti tajuk di atas, aku nak share something la ngan korang. tabiat perempuan yang suka sangat membeli. tak kira la beli brooch kecik pun. janji nak beli. padahal benda tu dah banyak kot. kadang2 tak terpakai pun. tapi nak jugak beli. aku tak salahkan korang. sebab aku pun macam tu okay. haha.

sekarang ni aku sangat stress. and aku nak sangat shopping. tapi memang harapan la dengan tak de masanya. duit pun tak de. income tak masyuk. nak pow sape pun dah tak tahu. nak pow akak aku? aku takut dia lak yang pow aku. haha. di sebabkan tak de masa and tak de duit nak gi shopping, aku pun usha la kedai2 yang banyak kuar kat facebook aku. then, rasa macam nak beli pulak walaupun tak de duit. haha. ni la bahayanya jadi aku. banyak sangat benda yang aku nak. en bf pun kesian gak. kena layan kerenah aku yang macam2 ni. ok cukup la. nak share gambar pulak. merapu panjang pun tak de gunanya jugak.

mula2 nak beli kaler ni. sebabnya my friend nak kawen. theme dia turqoise. tapi, my sis cakap kaler die tak sama pun. so, cancel la nak beli yang ni. then usha lagi.

pastu terjumpa la dress ni. suka kaler die. shantek. tapi pening pulak nak pilih design mana bila dah ade banyak choices ni.

i love grey. tapi, still ade banyak choices. tak tahu nak pilih yang mana jugak. tolong. jangan sampai aku beli semua design tapi same colour. aish.



then, aku nk beli cardigan ni. sangat suka sebab dia ade puffy tu. boleh menutup lengan yang besar. currently guna yang my sis. tapi kaler itam.

ok, now sampai la untuk make up lak. jangan ingat aku tak suka make up okay. sangat la suka. dah banyak collection. tapi tak pakai pun. haha. seriously membazir. nak beli brush yang banyak2 ni. tapi still tak tahu nak beli yang mana. ingat nak beli yang ade 5 benda je.




benda ni penting okay. sebabnya bulu mata aku tak lentik lah. tak macam bulu mata my niece and nephew. entah dari mana datangnya bulu mata yang melentik and panjang tuh. aish.

haha. yang ni penting if nak melaram lebih. biasanya benda ni aku beli kat luar je. tapi tak pernah pakai pun. x de masa kot. haha.

ni jugak penting untuk bulu anda ye. haha. aku jela. sebab case bulu mata tak panjang.


ok. last but not least, eyeshadow yang mengancam jiwa raga ni. comel je semuanya. seriously aku nak sangat. my sis dah beli yang kat atas. atas tu cuma ade 88 kaler. yang bawah 96. aku rasa nak beli yang bawah ni. nak challenge my sis. haha

ok. tu jela for today. nak turun mendapatkan dinner and then sambung kehidupan sebagai seorang student yang masih lagi dalam minggu exam. 2 more papers to go. haha.

kalau korang nak cuci mata gak macam aku, boleh pergi kat links yang aku senaraikan kat bawah ni. kalau yang memang addicted, di nasihatkan jangan tengok. takut terpengaruh. then tak belajar. hehe.


ok. akan update lagi. thanks for reading this entry. i love you all!!

4 comments:

  1. babe! bnyak gila ko nak sopin. tapi cardigan merah tu gila lawa. wajib beli!!! kalo gaun tu, yg biru tu cun kot. sbb yg grey nmpak pudar je.

    ReplyDelete
  2. haha. biasa la wei. perempuan. kmbar siam ngn shopping neh. babe, dress tu bukn biru la. purple. haha. tu la. aku pn ingt nk purple tu. tp aku lg suka grey skrg ni. kn mmg dh x thu nk pilih. haha

    ReplyDelete
  3. fuyoooo...ira pakai mekap...hahahaha.
    study lah!

    ReplyDelete
  4. haha. mekap n aku mmg x leh di pisahkan wei. tp biasanya aku pkai blusher je. eyeshadow jarang. walaupun ade bnyk. sbb nnti aku nk gosok mata.tkut berkecamuk. haha

    ReplyDelete

ha.. sila tinggalkan komen anda.