jum jadi kawan,,,

Tuesday, June 7, 2011

;tragedi 4 june 2011;

assalamualaikum to all readers...

erm, dah lama tak bercerita kat sini. jum kita start ngan cerita yang paling baru. kiranya kita mengundur la ni. hehe. 

tragedi ni happened on 4th june. time tu aku on the way ke janda baik. 1st family day. baru je pas kuar tol gombak, kitorang accident. kereta agk teruk la. rosak bahagian depan sebelah kiri. kete kitorang terlanggar sebuah kereta kat depan. of course la kan. 

kereta yang aku naik tu abg ipar aku yang drive. penumpang lain, kakak and adik aku. luckily kitorang tak de pape. just lebam2 and sakit sikit2 la. 

benda tu jadi sekelip mata je. sekarang pun aku still boleh dengar yang akak aku jerit panggil suami dia suruh break kereta. aku memang dah ingat mati time tu. hentakan die, memang sangat dasyat okay. buat aku nightmare 2 hari. sib baik semalam aku dah tak mimpi.

ceritanya, kereta depan tu masuk lane kitorang sebab nak elak kereta depan die yang tiba2 muncul. yang aku heran bin ajaib tu, nape la kete depan tu stop sebabnya kete kat lane lain laju2 je. tu yang aku sangat hangin.

dah settle kat situ. terus gi balai polis. tapi aku tak ikut la sebab aku pegi jugak janda baik tu. dah alang2 sampai kat genting sempah, aku mintak papa aku datang ambik. aku agak terkilan la sebab tak dapat nak attend wedding schoolmate aku. so, aku pegi jugak family day tu. 

family day tu 2 hari. sabtu and ahad. sangat happening and tak sangka la ramai yang datang. kitorang stay kat chalet pak sepupu aku. teratak malaya. sangat best. kalau sape2 nak buat aktiviti ke hape, boleh la datang sini. 

aku dah penat nak bercerita. jum la kita layan pictas...

*banner family day*


*pengerusi tak tetap*

*family mummy*

*family ayah ni*

*family kak ye (wakil family nik)*

*family wan mohammad (arwah abg mama)*

*family ayah cik*

*family aku*

*family ayah ngoh*

*family ayah su*

*family pakcik hassan*



*pemenang baby paling cumel*

*family tok we adik*

*sidang dewan*

*my lil bro n iwan*

*abg miqdad*

*acara kanak2*

*sepanduk paling cantik*

*perut paling besar*

*wanita paling bergaya*

*last but not least, family besar hajjah nik yah. tapi tak semua lagi*

ok. tu jela tuk family day. gambar banyak. tapi dah di tapis. suppose, photographer yang bertauliah ade je. which is my bro. tapi bila dah accident, abang aku pun tak dapat datang jugak. 

overall, memang best la 1st family day yang besar ni. tak sangka ramai yang datang. hopefully next family day lagi meriah la.

thanks for reading this entry. i love you all!!

2 comments:

  1. hi!♥
    hehe.
    best gilew g jenjalan ramai2. :)
    satu family plak tuh. *jelez*

    kesian kt korg.
    tp naseb baek x serious.

    ape pun.
    hati2 di jalan raye! hehe. :)

    ReplyDelete
  2. huhu... thanks pura. tu la. benda tu bukannya kita nak. tapi boleh di elak la...

    ReplyDelete

ha.. sila tinggalkan komen anda.